Ik ga op reis en neem mee... - Reisverslag uit Beek, Nederland van Cynthia - WaarBenJij.nu Ik ga op reis en neem mee... - Reisverslag uit Beek, Nederland van Cynthia - WaarBenJij.nu

Ik ga op reis en neem mee...

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

09 Juni 2014 | Nederland, Beek

Over precies een maand ben ik al een uur geland op airport Manzini in Swaziland. Het komt nu toch steeds dichter bij en af en toe krijg ik opeens de kriebels. Waar ben ik aan begonnen, zijn de woorden die dan door me heen schieten. Maar die kriebels nemen niet weg dat ik er ontzettend veel zin in heb en dat ik niet kan wachten tot het zo ver is.

Regelmatig krijg ik de vraag waarom ik zo'n reis wil gaan maken. Nou mensen dat is omdat ik dit eigenlijk al heel lang in mijn hoofd heb, maar er nog niet helemaal klaar voor was. Nu is het moment daar en voel ik dat ik er klaar voor ben en heb ik toestemming van mijn bezorgde ouders. Mijn opa staat er nog niet helemaal achter, maar ik heb een deal met hem kunnen sluiten. Ik mag gaan, mits ik niet verliefd wordt, haha.
Ik maak deze reis om wat van de wereld te zien en te zien hoe het in andere landen is, maar ook om mezelf misschien wel tegen te komen. En dat is meteen het antwoord op de volgende vraag die ik regelmatig krijg, ja ik ga alleen naar het buitenland via de organisatie activity international.

Via die organisatie heb ik drie andere Nederlandse meisjes ontmoet waarmee ik samen reis, dus helemaal alleen ga ik niet. Deze meisjes heb ik al ontmoet tijdens te vrijwilligersbijeenkomst van stichting Muses. Dit was een leerzame bijeenkomst waarin van alles werd verteld. We kregen handige tips mee, zoals dat we een ring moeten dragen omdat ze dan denken dat we getrouwd zijn, maar we hebben ook rollenspellen gedaan om te kijken hoe je kan reageren wanneer iemand opeens vrienden met je wilt zijn en vervolgens om geld vraagt voor haar zielige kindjes. Bij deze bijeenkomst heb ik twee andere meisjes ontmoet die inmiddels al een week op hetzelfde project zitten. Het is erg leuk om hun ervaringen bij te houden, zodat ik al een beetje kan zien wat ik kan verwachten als ik daar ben.

Na de bijeenkomst ben ik langzamerhand spullen bij elkaar gaan zoeken. Daar had ik me even flink in vergist. Het is niet even boeken, in het vliegtuig stappen en gaan, nee er komt van alles bij kijken. Een slaapzaak, klamboe, reistas, wereldstekker, vliegticket etc. Natuurlijk moest ik me inentingen niet vergeten. Vorige week heb ik de laatste gehad en ben nu dus helemaal Afrika proef.

Ik heb lang zitten twijfelen of ik geld zou inzamelen voor het project waar ik vrijwilligerswerk ga doen. Heb veel mensen bevraagt (bedankt voor die gene die me hebben geholpen), maar heb toch besloten om het niet te doen. Reden hiervoor is dat ik in totaal twee weken daar ben en ik het lastig vind in te schatten wat ik in twee weken tijd kan doen. Ook vind ik het lastig om geld te vragen aan mensen en dat daar op het project ook daadwerkelijk nuttig te besteden. Ik investeer natuurlijk al door daar te zijn voor de kinderen. Wel neem ik wat leuke spelletjes mee voor de kinderen die ze daar kunnen spelen. Ik heb gehoord dat ze daar helemaal weg zijn van ballonnen, dus die gaan zeker mee in mijn tas als er nog een plekje is.

Ik ga zelf nog even door met de voorbereidingen en hou jullie op de hoogte zowel voor mijn vertrek als tijdens mijn verblijf daar. Ik weet alleen niet wanneer en hoe goed ik internet heb daar, dat is dus even afwachten.

  • 09 Juni 2014 - 15:13

    Myrthe:

    Ha Cynthia! Ik weet zeker dat die kriebeltjes op de goede plek zitten. Sinds ik je ken praat je er al over en ik weet zeker dat je het heel erg naar je zin zult krijgen. Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar denk dat de leuke momenten dat zeker goed zullen maken. Ik ga je zeker volgen en ben benieuwd naar je verhalen!

    Liefs, Myrthe

  • 09 Juni 2014 - 15:17

    Sanne Smits:

    Wauw Cynthia, wat lijkt me dit een geweldige ervaring. Bij deze wil ik je vast ontzettend veel plezier en succes toewensen! En ook ik ben benieuwd naar je verhalen!

    Liefs xx

  • 09 Juni 2014 - 16:02

    Pita:

    Haaa Cynthia,
    Goed besluit van het geld! Het kostte mij ook veel tijd om een goed project op te starten...en nu kun je zelf helemaal focussen op het moment zelf; en dat is heel erg fijn!
    Ik had het spel, twister, mee genomen....SUPER TOF! Wel zwaar...maar voor mij was het de moeite waard :).
    Daarbij had ik ook waterballonnen mee genomen, ook erg leuk.
    Vergeet niet "Deet', dat is een muggenspul :)... heel sterk en ideaal.
    Alvast veel succes cynthiatje!
    Knuffel van mij

  • 09 Juni 2014 - 16:40

    Opa:

    hoy cynthia

    van opa ik wens je heel veel plezier.ik gun je het van harte.

    vier weken is wel een hele tijd dat we je moeten missen.

    maar je bent goed voorbereid

    we zien elkaar voor de je vertrekt,maar wij wensen jou alles wat je denkmee te mogen maken.

    in je reisverslag las ik dat opa er nog wat moeite mee had

    wel houden we aan onze afspraak

    opa

  • 11 Juni 2014 - 17:43

    Jolanda:

    Hallo, lieve dochter van mij,

    Ik ben erg trots op je dat je deze reis gaat ondernemen, maar dat neemt niet weg dat ik als moeder het wel heel erg spannend vind. Zo ver weg, maar je droomt al jaren om deze reis te gaan maken en je weet van mij dat je je dromen moet volgen. Ik hoop dat je daar zult vinden wat je zoekt.
    Ik wens je heel veel plezier en bovendien een leerzame tijd. Geniet van de kindertjes daar en ik weet zeker dat jij ze een hele leuke tijd gaat bezorgen. Zij zullen jou beslist gaan missen!
    Naast het werken moet je uiteraard ook genieten van het land en de cultuur.

    Heel veel liefs, mama

  • 17 Juni 2014 - 17:21

    Carola :

    Hallo Cynthia
    Het komt nu steeds dichterbij en ik begrijp je kriebels, wij proberen je te volgen op onze vakantie rond die zelfde tijd. Heel veel plezier en geniet met volle teugen daar van je dagen .
    liefs Carola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 10339

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Swaziland

Landen bezocht: