Krugerpark - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Cynthia - WaarBenJij.nu Krugerpark - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Cynthia - WaarBenJij.nu

Krugerpark

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

14 Juli 2014 | Swaziland, Ezulwini

Inmiddels ben ik terug in de Lidwala lodge in Swaziland. Wat heb ik een geweldige week gehad in het Krugerpark!!! We begonnen met een vijf uur durende busreis naar het park over de hobbelige wegen die ze hier hebben. Toen we aankwamen was het meteen raak en zagen we wat krokodillen en nijlpaarden liggen. Iedereen wilde natuurlijk een foto maken door de vier kleine raampjes die inde combi zitten. Das was lekker knus en gezellig. Binnen 15 minuten hadden we al wat leeuwen gespot, die te herkennen zijn aan de vele auto's die hetzelfde stukje Kruger willen bekijken. Onze goede chauffeur Bob zorgde er natuurlijk voor dat wij een goed plekje hadden. We hebben zo'n drie uur gereden en waren net op tijd binnen in het kamp. De poorten sluiten namelijk om 17.30 uur. Toen moesten we in het donker onze tentjes opzetten en dat ging beter dan verwacht. Maar na de regen van maandag en dinsdag was het nog zo koud, dat ik in de nacht met ongeveer drie lagen kleren ben gaan slapen! De ochtenden waren erg vroeg, elke dag vertrokken we om 06.00 uur. De tweede dag was amazing. We hebben toen zelfs al de big five gespot. Hoogtepunt was de cheeta die ging jagen op een impala wat hem lukte. Dat was nog niet alles, want er kwam een zwijn aan die graag een hapje mee wilde eten. Helaas had de cheeta het in de gaten, maar wat hebben wij geluk gehad om dit te mogen zien dankzij de bushogen van Bob .
Verder hebben we olifanten, giraffen, een luipaard, buffels, neushoorns, nijlpaarden en nog veel meer gezien. Deze keer kwamen we 5 minuten te laat aan, maar mochten we gelukkig nog naar binnen. Het was overigens niet onze schuld dat we te laat waren, want er stak een kudde buffels over en daar moesten we 10 minuten op wachten. Maar wat echt geweldig was, aren 2 leeuwen die de weg overstaken en een stuk met ons meeliepen, op nog geen 3 meter afstand.

De volgende ochtend had ik de bushwalk. We gingen samen met 2 gidsen nu echt het gebied in ter voet. Super spannend want je weet niet wat je allemaal tegenkomt. Wij hadden helaas pech en hebben alleen impala's en giraffen op nog geen 200 meter afstand gezien. De Nederlanders worden nu trouwens vergeleken met de impala's omdat je ze overal tegen komt!

In de avond hadden we een sunsetdrive die geweldig mooi was. Een olifant stak de weg over en we hebben weer leeuwen van kortbij gezien.

Omdat we 2 dagen enorm verwend waren, viel de 3e dag tegen en was het van o ja, weer een olifant! Wat wel supervet was, was dat er een dood nijlpaard langs de kant lag die de campingeigenaar had aangereden. Een leeuw was er lekker van aan het smikkelen. Het was zo mooi weer dat we lekker onze korte broeken aan konden doen.

Morgen start ik met het vrijwilligerswerk. Ik ga naar de verschillende NCP's om sport te geven! Morgen start ik met paardrijden. Ha ha ik, juist diegene die bang is voor paarden!

Net voor het eerst sport gegeven met vrijwilligers op een van de NCP's. Ze stonden al op ons te wachten maar mochten nog niet komen, pas toen menzi op zijn fluitje blies kwamen ze. Zo schattig! We hebben in de kring spelletjes gedaan, gedanst en gezongen. Vanmiddag ga ik naar het ziekenhuis.

• 14 Juli 2014 - 14:38

Regina:

Weer een geweldig verslag Cynthia, zo te horen heb je het daar erg naar jou zin! Leuke foto's! Wij verheugen ons weer op het volgende verslag! Groetjes vanuit Millingen!

• 14 Juli 2014 - 19:42

Jacqueline Van Den Bogaard:

Wat een geweldige ervaring om mee te maken.leuk om je reisverslag te lezen. Heel veel plezier met het volgende project. Geniet er van. Groetjes Jacqueline

• 14 Juli 2014 - 20:06

Jolanda:

Hoe zo big five in Afrika? Daarvoor had je niet zo ver hoeven te reizen. In jouw woonplaats vind je de big three and a wild dog!!!!!!!!

Geniet voor 200%

Jolanda xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 15 Juli 2014 - 18:51

Minetta:

Jeeetje Cynthia , wat een geweldig verhaal en wat maak jij mooie dingen mee zeg! Niet normaal....
    Wat een ervaring ééntje ie je nooit meer vergeet!
    Ik zie uit naar je volgende verslag, ik zie het gewoon voor me zoals je het beschrijft prachtig :-)
    liefs Minetta

• 17 Juli 2014 - 17:11

Jasmijn:

Leuk Cynthia!
    Jullie hebben volgens mij ook een geslaagd Kruger weekje gehad!?
    Jammer dat wij jullie maar 2,5 dag hebben gezien :(
    Hopelijk is het weer weer wat beter geworden!

Liefs,
    Jasmijn