Indukken indrukken en nog een indrukken - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Cynthia - WaarBenJij.nu Indukken indrukken en nog een indrukken - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Cynthia - WaarBenJij.nu

Indukken indrukken en nog een indrukken

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

08 Juli 2014 | Swaziland, Ezulwini

hallo allemaal,

inmiddels ben ik anderhalve dag in Swaziland. De vlucht viel me reuze mee alleen echt lekker geslapen heb ik niet, gister dus maar vroeg naar bed gegaan.

Toen we aankwamen op Johannesburg ontmoette we het vijfde Nederlandse meisje. We hebben wat gedronken in een barretje. Er kwam een vrouw langs met een nogal vreemd verhaal. Ze vroeg of wij wat wilde kopen omdat zuid-afrikaanse mensen niets op de airport mogen kopen!!

En toen kwam het. We moesten met een super klein vliegtuig waar maar 35 mensen in konden, toen kneep ik hem wel even. In het vliegtuig zaten nog twee Nederlandse meisjes en wat bleek zij horen ook bij de groep. Wij zijn dus goed vertegenwoordigt met zeven Nederlanders van de 19.
Op Manzini ontmoette we weer twee andere, een meisje uit Zwitserland en een jongen uit Sweden.
Erg mooi weer was het niet, 12 graden en regen. Vandaag was het ook erg koud. We hoorde dat dit de twee slechtste dagen waren en dat het eigenlijk nooit regent.

Toen we bij de lodge aankwamen zagen we de andere vrihwilligers. Ze komen onder andere uit Sweden, Zwitserland, Noorwegen, Engeland, Australie, Schotland, Thailand. Een leuke groep, waarin ik me engels mooi kan ophalen.

Vandaag werd ik wakker met en besefte ik opeens dat ik echt in Afrika ben. Vanochtend hadden we introductie, dat duurde erg lang en ik kon niet wachten tot we iets gingen doen. Vanniddag zijn we naar een museum geweest en daarna naar een dorpje dat volgens mij Lobama heet.
zodra we in het dorp binnen kwamen vlogen de kinderenbons in de armen. Ze wilde allemaal poseren voor de camera en spelen met ons. sommigen konden best engels en anderen alleen swahili. de gids kon het gelukkig vertalen. een meisje wilde se fotos graag hebben, haha dat gaat natuurlijk niet lukken. aan het einde van het dorp was een kleine gallery. een man heeft dat opgezet zonder geld en leert nu mensem schilderen. ik kon het niet laten om er eentje te kopen voor weinig geld.

we hebben een bbq gehad en moesten met onze handen eten. gelukkig had ik des infect bij voor de plakkerige kinderhandjes af te vegen.

morgen ga ik naar kruger en wordt het nog kouder in de nachten. ik heb maar een extra trui gekocht. en we kunnen waarschijnlijk voetbal kijken. heeeeh dat moet vast goed komen met al die dutshies

  • 08 Juli 2014 - 21:34

    Jolanda:

    He meisje,

    Uit jouw verhaal proef je jouw enthousiasme. Je hebt het duidelijk naar je zin. En nu maar hopen dat het gauw warmer wordt. Had de snowboots maar meegenomen!!!!! Wat zul je koude voeten hebben!!
    Heel veel plezier in het Krugerpark en pas op voor de wilde dieren.
    Ik zie uit naar het volgende verslag.
    Heel veel kusjes van mama

  • 08 Juli 2014 - 21:44

    Louis:

    hoi schat

    Net nog in de kast gekeken liggen truien genoeg, grapje.
    Uit het bericht en watts app blijkt wel dat je het super naar je zin hebt .
    Morgen de reis naar het Krugerpark ik ben jaloers op jou maak maar veel foto s zodat wij later er ook van kunnen genieten.

    veel liefs van ja vader en tot het volgende verslag

  • 08 Juli 2014 - 22:14

    Regina Van Haaren:

    Hoi cynthia, wat een indrukken allemaal, maar het klinkt allemaal hartstikke leuk! Geniet er verder van, wij verheugen ons weer op het volgende verslag!

    Veel liefs xxx A3 & Regina, Kevin &Jaimy

    ps: koop niet teveel dikke truien, anders wordt de koffer te zwaar! Hahaha!

  • 08 Juli 2014 - 22:18

    Tanja:

    Hey Cynthia

    Wat een heerlijk enthousiasme erg leuk om te lezen.
    Geniet morgen in krugerpark en ik kijk uit naar foto's

    Tot je vlg verslag

  • 08 Juli 2014 - 23:15

    Linda:

    Hoi Cynthia,
    Wat ben ik jaloers het krugerpark geweldig!
    Geniet ervan.

    X Linda

  • 09 Juli 2014 - 11:32

    Carola:

    hello Cynthia,
    this is Holland writing,
    maar we zitten in Zwitserland en hebben nog slechter weer dan bij jou, het was vanmorgen zeven graden met laaghangende wolken waaruit constant de regen valt, gisteren hetzelfde rot weer maar we houden de moed erin.
    Bij jou zal dat wel lukken want wij begrijpen dat je het goed naar de zin hebt. Maak vooral veel fotoos want we zijn zeer benieuwd naar jouw belevenissen als je weer terug bent.
    Pas op voor de big five want die lusten wel een hollands schatteboutje !
    Nog een prettige dag en geniet ervan,
    groetjes van "'oom'' Willem en "tante"' Carola !

  • 09 Juli 2014 - 20:21

    Wilma:

    Hoi Cynthia,
    Het eerste stukje avontuur heb je al enthousiast beleefd! Heerlijk voor ons thuisblijvertjes om op deze manier met je mee te reizen en mee te genieten. Was de inhoud van je koffer toch nog niet compleet, maar qua gewicht paste een trui er niet meer bij. Gelukkig kon je die ook ter plekke scoren. Nu alweer in het Krugerpark. Geniet ervan!
    Groeten van Wilma en de boys.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 10348

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Swaziland

Landen bezocht: